FAQ2018-08-23T21:09:18+00:00
Održavaju li se seminari kroz cijelu godinu?
Da, seminari se održavaju kroz četiri sezone – godišnja doba (proljeće, ljeto, jesen i zima) te se studenti mogu prijaviti na seminare u sezoni koja trenutno traje.

Koliko traju?
Seminari traju između 7 i 14 dana.

Gdje se održavaju?
Svaka lokalna BEST grupa mora održati seminar jednom godišnje, tako da u različitim sezonama, domaćini seminara su različiti gradovi Europe. Listu seminara u trenutnoj sezoni možeš pronaći na: Lista Seminara.

Koja je tema seminara?
Postoje 3 tipa seminara:

  • BEST Course on Technology, 
  • BEST Course on Career Related Skills i 
  • BEST Course on Applied Engineering

Teme seminara su najčešće tehničke i tehnološke tematike te ovise o lokalnoj grupi koja ga organizira.

Ima li još kakvih događanja osim seminara?
BEST za studente organizira i BEST Symposia on Education te BEST Engineering Competition za koja vrijede slična pravila.

Što je “BEST Symposia on Education”?
BEST Simpozij o obrazovanju je događaj na kojem studenti, lokalni i internacionalni profesori, stručnjaci iz različitih industrijskih i znanstvenih organizacija, predstavnici sveučilišta te kompanija raspravljaju o obrazovnom sustavu i načinima kako ga poboljšati.
Sami oblik događaja i sva pravila su identični kao kod BEST Courses, jedina razlika je u tematici.

Što su “BEST Courses”?
Na BEST-ovim seminarima studenti slušaju predavanja sveučilišnih profesora ili stručnjaka iz tvrtki. Česti su i sami posjeti tvrtkama te rad u laboratoriju. S obzirom da po završetku seminara studenti polažu i ispit, mogu dobiti ECTS bodove (ispit može biti pismeni, usmeni ili grupna prezentacija).

Kolika je cijena seminara?
Za svaki seminar je određena drugačija cijena i ta cijena se jasno navodi za svaki seminar u kategoriji ‘fee’. Cijena koju studenti iz Hrvatske plaćaju iznosi oko 40% navedene cijene (postotak se određuje prema visini BDP-a određene države), odnosno maksimalni iznos od 25€.

Zašto je cijena seminara tako niska?
BEST želi omogućiti što široj populaciji studenata sudjelovanje na ovim događanjima te zbog toga organizatori imaju dužnost sakupiti financije na drugi način. Zbog toga podružnice BEST-a ostvaruju suradnju s tvrtkama, sveučilištima i ostalim institucijama koje na razne načine podupiru organizaciju ovih događanja.

Imam prijatelja, možemo li mi skupa na seminar? – alternativa [Možemo li prijatelj i ja zajedno na seminar?]
U većini slučajeva ovakav scenarij je gotovo neostvariv. Naime, organizatori seminara obično biraju studente iz različitih zemalja kako bi ostvarili što veću raznolikost među studentima.

Moram li imati visoki prosjek kako bih mogao sudjelovati na seminarima? – [Utječe li moj prosjek ocjena na prijavu?]
Apsolutno ne. Kod biranja sudionika koristimo druge kriterije, a same teme seminara većinom zahtijevaju samo osnovno poznavanje tematike.

Moram li znati engleski jezik?
Da, znanje engleskog jezika je obavezno. Sva komunikacija te predavanja odvijaju se na engleskom jeziku.

Što je uključeno u cijenu seminara?
U cijenu seminara uključene su sve obavezne aktivnosti, smještaj i hrana.
U cijenu ne ulaze troškovi puta.

Koji su kriteriji odabira sudionika?
Motivacijsko pismo te odgovori na 3 jednostavna pitanja. Organizatori biraju sudionike po subjektivnoj procjeni te pismo mora biti kreativno i domišljato. Kod odabira sudionika također se obraća pozornost da studenti budu iz što više različitih zemalja te da bude podjednak broj muških i ženskih sudionika.

Tko se može prijaviti?
Svi studenti Sveučilišta u Zagrebu imaju mogućnost prijave na BEST seminare. Seminari su namijenjeni studentima tehničkih i tehnoloških fakulteta, no i ostali studenti sa Sveučilišta imaju pravo na prijavu.

Moram li biti član BEST-a da bih se prijavio?
Ne.

Kako se registrirati za prijavu?
Upute možeš pročitati na stranici: https://best.eu.org/courses/welcome.jsp ili posjetiti jednu od naših radionica pisanja motivacijskih pisama.

Kako ću znati kada se mogu prijavljivati za seminare?
Obavijesti o otvorenim prijavama objavljujemo na socijalnim mrežama te stranicama fakulteta.

Što je to ‘fee’?
Cijena seminara koju svaki primljeni student mora platiti za prisustvovanje na seminaru. Hrvatski studenti plaćaju oko 40% navedene cijene, što u praksi iznosi maksimalno 25€.

Što je to ‘deposit’?
Polog koji studenti primljeni na seminar ostavljaju kao potvrdu da će otići na seminar. Studenti polog dobivaju natrag nakon što se vrate sa seminara ako su ispunili sve unaprijed dogovorene obveze (prisustvovali na svim predavanjima, ispunili upitnik o seminaru…).

Što je ‘motivation letter’?
Motivacijsko pismo u kojem izražavaš svoju motivaciju za sudjelovanje na određenom seminaru. U pismu je cilj predstaviti sebe te napisati zašto želiš posjetiti baš taj seminar. Ovo pismo je ujedno i jedini kriterij po kojemu se biraju sudionici seminara. Imaj na umu da ta pisma čitaju studenti organizatori pa za pismo nije poželjno da ima neki ozbiljan karakter.

Što je validacija (ovjera) računa?
To je potvrda tvog studentskog statusa. Nakon registracije korisničkog računa radi prijave na seminare potrebno je i ovjeriti (validirati) račun. Naime, svaki korisnik interneta se može prijaviti na seminar, ali ako nema potvrđen studentski status, njegova prijava neće biti valjana. Za validaciju potrebno je poslati lokalnoj BEST grupi potvrdu da si student (slika upisane godine u indexu ili potvrda sa fakulteta).

Što znači ‘Your account is not valid’?
Tvoja prijava na seminare neće biti valjana jer nemaš potvrđen status studenta.

Na koliko seminara se mogu prijaviti?
Po sezoni se možeš prijaviti na 3 seminara, te ih poredati po prioritetu. Tijekom studija ukupno možeš sudjelovati na 3 seminara.

Kako ću znati jesam li primljen/a?
Na službenim BEST-ovim stranicama, u My applications nalaze se bitnije informacije o tvojoj prijavi. Tamo će pisati obavijest o statusu prijave.

Što napraviti kada sam primljen/a na seminar?
Kontaktiraj nas putem e-maila i dobit ćeš daljnja uputstva.

Kako doći do željenog grada?
Na web stranicama pojedinog seminara nalazi se Survival guide u kojem su opisani načini dolaska, ovisno o transportnom sredstvu. Ako Survival guide nije dovoljno razumljiv, možeš kontaktirati organizatore seminara za savjete. Dobit ćeš i kontakte ostalih sudionika seminara pa možeš pitati i njih.

Što je to ‘International evening’?
Na International eveningu studenti prezentiraju hranu i pića koja su donijeli iz svoje države. To je ujedno i prilika za degustaciju dobara i iz drugih zemalja.

Što je to ‘city rally’?
U sklopu seminara organizatori organiziraju i zabavno razgledavanje grada. Ono obično uključuje i rješavanje nekih zabavnih zadataka na putu.

Što je to ‘pub crawling’?
U sklopu seminara, jednu večer sudionici organizirano posjećuju nekoliko lokalnih pubova i rješavaju zabavne zadatke.

Kako dobiti natrag polog (deposit)?
Ako si sudjelovao na predavanjima seminara, nisi napravio štetu i na vrijeme si ispunio anketu vezanu uz seminar nakon pohađanja istoga, možeš dobiti natrag polog (deposit). Kontaktiraj nas za daljnja uputstva.

Mogu li opet sudjelovati?
Svaki student tijekom studija ima pravo na seminarima sudjelovati 3 puta.

Kako dobiti ECTS bodove?
Na seminaru ćeš dobiti dokument koji potvrđuje sudjelovanje te položeni ispit. Naša preporuka jest kontaktirati ECTS koordinatora s pripadajućeg fakulteta.

Ukoliko ne pronađeš odgovor na neko pitanje slobodno se javi na [email protected].